En del uppdatering om vad som händer i Prismas liv

2011-01-09 - 21:18:52
Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterat den här bloggen. Prisma växer och frodas, hon är mindre än sina syskon men det gör ingenting, så länge hon är en frisk och glad hund så är jag nöjd! Hon mäter ca 54 cm i mankhöjd för tillfället och väger kring 22 kilo (obs bara gissning)

Prisma kan:
Sitt
Ligg
Voff (skall)
Vacker tass/high five/tass you name it
Stanna/Vänta
Varsågod
Nej
Kom

Vi övar just nu mest på fot och fotgående. Jag ska lägga lite spår också och köra på med det :-)

Prisma är väldigt mycket rottweiler, hon är just nu lite överallt och ingenstans men jag tränar mycket på fokus i vardagen. Något jag måste bättra mig med också är att öva just fokus på mig oavsett vad som händer runt omkring. Det är mycket klurigt eftersom hon är så på hela tiden, men det ska nog gå bra det ända som krävs är tid och träning. Hon är extremt lättlärd och gör ALLT för en korvbit ha ha.

Kommer bli mycket bra med denna lilla bestämda dam, som även har en mycket stark egen vilja, hon har en åsikt om allt. Hon börjar testa lite mer nu, men jag är konsekvent och fortsätter på samma spår som tidigare. Bestämt, konsekvent och ibland hård om situationen kräver det. Men mycket beröm, lek och bus också så klart!
En bra balans!

Ska börja läsa Memea Mohlins bok "Lydnadsboken" och börja följa den. Ska bli kul :-)

Här kommer lite bilder:


Prisma nyårshelgen


Prisma nyårshelgen


Prisma nyårshelgen


Prisma nyårshelgen


Prisma för två månader sedan
Postat av: Jessica

Dom växer så det knakar. Prinskorven är uppe i 28.4kg nu.

2011-01-11 - 10:25:49
URL: http://strandsmedjansprinsen.blogspot.com/
Postat av: Jessica

Prova igen

2011-01-11 - 11:01:52
URL: http://strandsmedjansprinsen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0